torsdag 6 december 2012

Pyspunka

Nä, nu vill jag vara klar. Sista placeringen är intressant, känns viktig och jag vill verkligen lära mig. Igår trotsade jag varningar och pulsade iväg till bussen som var 30 min för sen. Tillbringade dagen och kvällen på praktiken och tvingade sedan min man att åka och hämta mig kl 21:30, med en klump i magen slirade vi sedan hemåt.

Idag orkade jag inte. En begynnande förkylning kan ha påverkat humöret och motivationen, men när jag läste i tidningen att man rekommenderades att stanna hemma om man kunde så kände jag efter en extra gång och kom fram till att jag nog skulle stanna hemma idag, är bara schemalagd på 4 timmar och det kändes som att jag kunde missa det.

Denna vecka är det inte kul att pendla, jag längtar till min framtida arbetsplats med promenadavstånd.

1 kommentar:

  1. Lite avundsjuk är jag på dig som närmar dig slutet på utbildningen. Längtar dit själv lite då och då. Låter skönt att sluta pendla. Krya på dig nu!

    SvaraRadera