måndag 30 april 2012

Som omväxling

Jag insåg att min blogg alltmer liknar en odlar-blogg. Hade funderingar på att skriva lite om mina dragningar mot att bli pelargontant, men för att undvika att bli allt för tjatig så har jag bestämt mig för att istället fokusera mer mot IT-sfären.

Jag har nämligen gjort en revolutionerande upptäckt: Min MacBook gillar inte Loka Citrus. Undrar om den hade blivit gladare om den fått Loka Naturell, eller kanske Ramlösa? Det kan ju vara så att jag fått en finsmakare till dator. Datorn var säkert medveten om att den straffade mig extra hårt för mitt övertramp i dataetikett, eftersom det var långhelg. Så idag, valborgsmässoafton, letade jag desperat fram en öppen reparatör som berättade att tangentbordet måste bytas för den simpla summan av cirkus 4500:- (IT-supporten på jobbet hade inte lust att jobba idag). Så dagens dilemma blev: nytt tangentbord eller ny dator? Det avgjordes av tidsaspekten. Med Universitetets upphandlingsregler lär det ta veckor innan jag har en fungerande ny dator och det kan jag inte vänta på. Illa nog att jag förlorat en vecka som det är. Så med lite tur har jag datorn igen på onsdag, eller torsdag, eller fredag. Absolut senast nästa vecka. Så alla manuskript får vänta tills datorn är tillbaka. Kanske är bra för studierna... Tur att jag får låna barnens datorer ibland så att jag inte helt går under i dataabstinens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar