tisdag 17 april 2012

Fotbollsupporter

Som den ointresserade trogna fotbollssupportern jag är följde jag med sonen på hemmamatch för IFK Norrköping. Barnens skola hade nämligen fått en inbjudan att gratis se matchen och ett sånt erbjudande kan man ju inte tacka nej till. Egentligen skulle maken gått, men fastnade i ett möte. Så, den jublande modern fick gå istället.

Det var kallt och duggregnade så ståplatsen utan tak kändes inte lockande. Men vad gör man inte för sina barn, bara att stålsätta sig tänkte jag. Då kom en vänlig själ som förbarmade sig över oss och lät oss flytta in under tak, till sittplatser. Phu!

Matchen började lite trögt, hemmlaget tryckte på men fick inte in bollen. En kontring ledde till 0-1. Ja, sen var jag inne i matchen. Det var ju riktigt spännande. Så det blev en trevlig kväll och både sonen och jag var nöjda när vi gick hem, trots att det slutade 2-2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar