fredag 10 februari 2012

Det blir aldrig som man tänkt sig

Fredagens schema var fullspäckat med förmiddag på klinik och eftermiddag på lab - en lab som måste göras, samt färdigskrivande av ett manuskript som också är brådskande. Sen såg jag fram emot en lugn helg för att återfå balansen efter veckans utmaningar.

Men, en erfaren mamma vet att fullspäckade scheman är till för att spräckas. När jag kom hem på torsdag eftermiddag var dottern oroväckande blek om nosen. Mycket riktigt började hon kräkas några timmar senare och har fortsatt med det sedan dess. Det blev inte mycket sömn den natten och mitt huvud kontrade med ett migränanfall som heter duga när jag väl lyckats somna. Alla eventuella planer på att åka till jobbet försvann allt eftersom dosen sumatriptan ökades för att göra dagen uthärdlig.

Så istället för att följa schemat har dottern och jag tillsammans legat till sängs hela dagen matchande bleka om nosen, dock av olika anledningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar