lördag 17 december 2011

Lördag... dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan

Ja, jag kan ha räknat fel på någon dag där... Bara att inse, det blev inga adventsljusstakar i fönstren i år. Lite tråkigt kan jag tycka, men inget att bryta ihop för. Idag ska det i alla fall bli bak av pepparkakshus. Jag känner på mig att det kommer bli minst tre hus när vi ändå håller på, kanske fyra. Det kan till och med bli en liten inofficiell pepparkakshustävling. Vi får se.

Julklapparna är på gång, inte under kontroll än, men det känns som jag fortfarande har tid. Helgens surdeg att ta tag i är vardagsrummet. Jag har bestämt sagt ifrån att det inte blir någon gran om vi inte gör fint i vardagsrummet. Barnen ska ha gran så då får vi väl bita ihop och röja då.

Så, dags att masa sig ur den varma sängen och aktivera sig...

2 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt det är att se att det även i bloggvärlden finns människor som inte har klätt granen, gjort allt julgodis, julpyntat i hela huset, fixat alla julklappar osv även i denna sena timma.
    Jag har fått upp adventsljusstakarna, men det är ungefär det. Julklapparna är det väl dags att ta tag i snart. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, nej, jag är glad att jag hinner med något över huvud taget innan jul. Det brukar ordna sig ändå...

    SvaraRadera