lördag 28 maj 2011

Reunion

I torsdags åkte jag på konferens och träffade alla mina tidigare doktorandkollegor. Det var ett kärt återseende och ämnet för konferensen kom lite i skymundan bland allt prat om hur alla hade det nuförtiden. Jättetrevligt med andra ord. Jag var tyvärr tvungen att åka hem på kvällen eftersom maken jobbade natt. Missade "The Party" med tungt hjärta. Tåget blev rejält försenat pga spårskada så jag bestämde mig för att stanna hemma från konferensen på fredagen. Det blev lite för jobbigt att komma hem och vända på några timmar.

Istället ägnades fredagen åt studier (efter lite välförtjänt vila). Jag insåg att jag nog har lärt mig något under mina år som läkarstudent när jag såg mina klottringar i marginalen från första terminerna: "vad är epigastriet" eller "vad är tamponad". Jag gjorde också en gammal tenta och den kändes ok. Det är inte bra. En tenta ska inte kännas ok så tidigt i tentaperioden. Det gör att jag slappnar av. Just nu behöver jag mer piska för att bli effektiv. Det märktes idag, kom igång ordentligt med tentapluggandet idag kl 20. Skäms. I morgon måste det bli skärpning.

Såg förresten Åsa Nilsonne på konferensen, men vågade inte prata med henne. Jag tycker hon verkar otroligt spännande.

2 kommentarer:

  1. Jag tentapluggar, så jag är fortfarande kvar i "dumma-frågor-stadiet". Känns som att det aldrig försvinner.

    Eller, ja "tentapluggar" - kan ju ha något att göra med varför det inte försvinner.

    SvaraRadera
  2. Det finns ju även kategorin sånt man har kunnat men inte kommer ihåg :)

    SvaraRadera