torsdag 3 februari 2011

Nattskift

Jag har fått två nattpass på akuten. Motiveringen var att jag skulle följa en läkare hela veckan. Något om att det ger bättre utbyte på utbildningen. Läkaren har jag inte sett till, det ryktas att han inte jobbar i natt heller. Men det finns ju andra läkare som jag kan hänga med, så det är inte problemet. Problemet är att jag inte är kompatibel med nattarbete längre. Det gick bra när jag var ung och singel, men nu som urgammal tvåbarnsmamma är det betydligt jobbigare. Nåja, en natt till, sen är det helg.

Hade tänkt att kasta ut en fråga om vad man måste ha för anamnes från ALLA patienter oavsett besöksorsak, men orkar inte tänka till själv just nu. Har också lite tankar om systemet "learning by doing" det kan ta hårt på självförtoendet ibland, men orkar inte riktigt formulera så djuplodande tankar just nu. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Själv känner jag mig inte pigg på fler nattvak än de som är hemma med sjuka barn :) Vi ska vara på akuten nästa termin men enligt kursledning inte mer än kontorstider. Det rekommenderas dock att vara där någon kväll eller natt. Hmm får se hur det blir med det.

    SvaraRadera
  2. En sak är säker, jag kommer välja en specialitet där man kan jobba mest dagtid.

    SvaraRadera