måndag 27 december 2010

Rött te och morötter

Så sitter jag vid bordet igen och ska mata in data inför tentan. Det går trögt. Jag har svårt att komma igång och hålla det tempo som behövs. Barnen är hos mormor så maken och jag är ensamma hemma. Det borde bädda för intensiva studier, men tystnaden och lugnet gör mig ofokuserad. Jag pluggar bättre när jag har begränsat med tid.

Kläderna har krymt i garderoben så jag ska försöka att inte äta så mycket godis under tenta-P. Jag ska dricka rött te och äta morötter istället. Det hade funkat jättebra om inte maken kommer hem med skumtomtar och andra frestelser som jag faller för alldeles för lätt.

Nu - åter till katarakt.

2 kommentarer:

  1. Ögontenta?
    Den var rätt snäll vill jag minnas, man bankade in en massa konstiga ord (pingecula? Nä?) de aldrig frågad om och nu har man glömt hela rasket.

    Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är ögon, ÖNH, infektion och hud, men jag börjar med ögon. Blefarit är ett kul ord tycker jag.

    SvaraRadera