måndag 21 maj 2012

Sommaren är räddad!

Det kanske visar sig varit ett förhastat beslut, men jag såg chansen och tog den! Maken har svårt att få klara besked om var han ska jobba den närmaste tiden framöver. Blir det Södertälje eller hemmavid? Klart killen måste ha någonstans att bo om han är i Södertälje så vi bokade en säsongsplats här. Det ekonomiska underlaget var något bristfälligt, men det har jag förträngt. Vi har ägnat helgen åt att bo in oss vilket i campingsammanhang betyder bygga trall, sätta upp ett enormt förtält och lära känna grannarna. Det visade sig vara fästingland så vi lyckades få med oss ett 20-tal fästingar hem. Det blir seriös inspektion den närmaste tiden i jakt på erythema migrans (vi är vaccinerade mot TBE, phu). Jag fick däremot inte med mig min jacka och däri liggande nyckelknippa. Jag sprang därför snabbt in till omklädningsrummet och sjukhusuniformen i morse när jag insåg att min outfit var något okonventionell och inte alls passande för den sköna sommarmorgon det visade sig vara, praktiserar man på psyk blir man nämligen rätt medveten om klädkoder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar