söndag 13 mars 2011

Den där Murphy

När rensade du filtret i diskmaskinen senast? Vi har inte rensat vårt sen vi köpte ny för sisådär 3-4 år sen. Jag VET att man ska rensa filtret regelbundet, men det är ju omöjligt att komma ihåg. Därför har diskmaskinen blivit lite sur på oss. Därför bestämde den sig för att sluta pumpa vatten igår, när jag är sjuk och ensam hemma med barnen. Det är väl det som kallas Murphys lag? Diskmaskinen har haft flera år på sig att protestera, men den väljer just den dagen när jag är sjuk och utan man hemma.


3 kommentarer:

  1. Hmm, är ett par saker jag skulle vilja dryfta utanför chatten vad gäller forskning. Du har inte någon anonym epostadress? :)

    SvaraRadera
  2. Hemskt med trasig diskmaskin för övrigt. Man märker genast hur mycket den används :)

    SvaraRadera
  3. Det fixade sig rätt snabbt när vi gjorde rent filtren (fyra stycken) men jag var så trött igår, så jag hade lite svårt att ta minsta motgång. Jag mailar dig för det andra dryftet.

    SvaraRadera