måndag 30 juni 2014

Spänningen är olidlig


Min första Dahlia är på väg att slå ut, kommer den att bli lika vacker som utlovas på förpackningen?

För övrigt har blommorna på balkongen fått ohyra. Kan det vara trips månne? Jag sprayar med såpa för glatta livet men det fungerar inte så bra eftersom jag överger blommorna till förmån för husvagnen och då passar de på de små odjuren.

I växthuset har tomaterna fått vara i fred i alla fall, de frodas och har börjat blomma. Hoppas de klarar sig.






2 kommentarer:

  1. Våra blommor har också fått ohyra i sommar, särskilt mina fina gula rosor (som inte alls ser fina ut i år :( Vilka fina tomatplantor du har! Vi satsade på gurkplantor i år i förhoppning om en varm sommar...det går sisådär med gurka i år (i icke-uppvärmnings växthus)

    SvaraRadera
  2. Jag försökte odla minigurkor men fick aldrig plantorna att ta sig.

    SvaraRadera