torsdag 30 januari 2014

En husmors bekännelse

Jag har varit skeptisk. Jag tänkte att jag skulle känna mig låst. Tvingad in i en form som inte passar mig. Kanske skulle jag också tvingas ut på nya äventyr som visade sig vara obehagliga? För att inte tala om kraven!

Jag pratar naturligtvis om min prenumeration av CityGross matkasse. Men ack så fel jag hade. Jag är helt omvänd. Dottern ger rätterna genomgående femmor. Jag och maken sparar femmorna till de kulinariska fyrverkerierna och håller oss på stabila fyror. Sonen som hade satt minuspoäng om han kunde, sätter en stjärna eftersom maten innehåller otäckheter som potatis och grönsaker. En trevlig biverkan är att vi entusiastiskt lagar maten tillsammans. Rätterna får lite extra tillbehör som vi inte hade orkat fixa till och vi får testa saker som vi inte hade tänkt på tidigare. Så en vecka in i experimentet är vi entusiastiskt nöjda (förutom sonen då... de kan ju inte bara skicka med findus köttbullar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar