lördag 8 juni 2013

Nej, det är inte över

jag har bara inte orkat skriva om eländet. När vi hittade löss i håret hos sonen och mig för några veckor sedan lusbehandlade vi oss naturligtvis. Vid kontrollkamning någon vecka senare upptäckte jag tyvärr ägg hos sonen och löss hos dottern. Det blev därför en ny lusbehandling av dem. Sen får jag erkänna att jag slarvat lite med kamningen, men igår körde vi igen. Då hittade jag ytterligare två löss hos dottern (varav jag såg en i hårbotten som sen försvann - till mig???). Dottern fick då sista kuren av lusschampoo. Vi kammar väl på här hemma, nu närmar sig sommarlovet, jag misstänker att lössen kommer från skolan så vi kanske kan bli av med dem när barnen är lediga.

En liten rolig leksak vi har använt under luskamningen är ett mikroskop som vi köpte på Lidl för några hundralappar för rätt länge sen. Vi har inte använt den så mycket men nu är den guld värd. Den går att koppla upp på datorn så vi har finstuderat löss och ägg och lite mjäll också för att säkerställa identiteten.

1 kommentar:

  1. Nämen usch! Lycka till med luskamningen. Vi har haft det här också och det är inte roligt.

    SvaraRadera