måndag 25 mars 2013

Paus

Jag har ledigt. Det behövs, men känns lite konstigt. Vad ska jag göra? Ingen idé att städa, för plattläggaren sågar i plattor så att det lägger sig ett fint damm överallt (samma plattläggare som kommer hem till oss kl 7:30 och förstör min sovmorgon). Lika bra att vänta tills han är klar. Plugga? Nä visst ja, jag behöver ju inte plugga. Men sola kan jag göra! Så idag har jag njutit av solen. Sen kom jag på att jag skulle städa lite i datorn. Då hittade jag ett mail från tidskriften vi skickat in senaste manuskriptet till i skräppost-mappen. Javisst ja, jag är ju forskare också! Jag har haft så mycket läkeri i huvudet att jag helt glömt bort forskningen. Det var nog en välbehövlig paus, men nu behöver jag aktivera hjärncellerna igen för att göra färdigt det sista med manuskriptet. Förhoppningsvis blir det accepterat sen. Men en dag ledigt till, sen ska jag var lektor i två dagar. Känns rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar