fredag 22 februari 2013

Sakta kommer insikten

Jag är klar med grundutbildningen till läkare. Det innebär:
1: Jag kan börja AT (behöver alltså inte ringa AT-chefen och berätta att det uppstått ett litet problem...)
2: Jag har en hyfsat trygg försörjning (tillsvidareanställning är inte att tänka på än, men jag börjar hysa hopp om att ha fixat en tillsvidareanställning innan jag fyller 50)
3: Jag behöver inte krångla mig ur ett åtagande på Universitetet, eftersom jag har klarat sista tentan.
4: Jag får bättre lön på min underläkartjänst
5: Jag är inte student längre
6: Jaha, hej fritid... hur gör man? Oj vad många tomatplantor det kommer bli i vår...

2 kommentarer:

  1. Grattis! Vilka sköna punkter :)*längtar dit jag med*

    SvaraRadera
  2. Tack, det går fortare än man tror.

    SvaraRadera