tisdag 10 juli 2012

Nu ni!

Det känns som jag har avancerat lite nu. Slänger ihop röntgenremisser på löpande band, skickar efter konsulter utan att fråga om lov och pysslar om patienter som bara en grön groda gör. Lite överbeskyddande överpysslande liksom. Men jag trivs och jag tror att patienterna tycker om att bli lite ompysslade av underläkaren.

Nästa vecka ska jag jobba natt på akuten, kanske kommer därifrån som en lite blöt fläck, men den dagen den sorgen... Sommaren kommer nog gå i den gröna färgens tecken, när man är lite mer erfaren än en grön groda, är man en grön gasell då? Eller kanske en grön häst? En grön åsna känns ju inte så bra... nu har jag något att fundera på igen.

För övrigt har jag noterat att vi inom sjukvården gärna skickar hem patienter som vill bli inlagda och ofta övertalar patienter som vill gå hem att stanna, varför blir det så?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar