fredag 5 augusti 2011

Semesterrapport VI


Jag ägnar semestern åt att läsa skönlitteratur. Jag är inte förunnad lyxen att hinna med det under terminerna när mer medicinskt inriktad litteratur pockar på min uppmärksamhet. Det har varit många deckare som är spännande för stunden men snabbt faller i glömska. En bok som sticker ut och som jag sent kommer glömma är 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Det är också en deckare på sätt och vis, fast mest är det en rolig historia. Familjen har tittat konstigt på mig när jag sitter i solstolen och fnittrar, ibland utropar "nämen!" eller bara ler.

Jag brukar vara den som sist hittar guldkornen i bokbutiken men om någon mot förmodan inte har läst boken, så rekommenderar jag den varmt.

2 kommentarer:

  1. Mm, den var helt underbar... Jag ler än och jag läste den förra sommaren
    :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja jag är ju ungefär ett år efter alla andra när det gäller sånt där. Men det gör inget, jag hade ju sagolikt roligt nu istället :)

    SvaraRadera