lördag 4 augusti 2012

Nu då?

Lördag förmiddag och jag har... tråkigt!? Häromdagen gick jag omkring och var så nöjd med att ha klarat mina tentor, för just då tyckte jag det var väldigt skönt att slippa ha dåligt samvete för uteblivet tentaplugg. Och visst, jag är fortfarande glad för de klarade tentorna, men jag är inte van vid att vara fri. Hur gör man nu då? Det dåliga samvetet är en fantastisk drivkraft. Jag startar upp ambitiösa projekt för att ha bra ursäkter till att inte plugga. Nu utan den kraften blir jag handlingsförlamad. Lite smått förvirrad. Jag kan titta till tomaterna, men de mognar väl inte fortare bara för att jag stirrar på dem. Det finns alltid någon skrymsle att röja ur, men inte ska man väl förstöra en fin sommardag med sånt? En promenad kanske?

Har någon ett bra boktips? Jag vill läsa en lättläst bok som man blir glad av. Har plöjt igenom hemmets förråd, men blev faktiskt rätt besviken på många av böckerna. Jag har lovat mig själv att aldrig mer läsa Lisa Marklund. Påminn mig gärna om jag glömmer bort mig.

2 kommentarer:

  1. Hundraåringen som gick ut genom fönstret är en mycket trevlig bok som inte borde göra dig besviken... Kram

    SvaraRadera
  2. Den läste jag förra sommaren, jag älskade den verkligen.

    SvaraRadera