torsdag 3 juni 2010

Hon kanske hade rätt

Dottern alltså. Tre tentor inom loppet av två månader är för mycket. Dessutom gör pollenallergin (och medicinerna) att jag somnar så fort jag blundar. Det skulle kunna vara intressant om det inte var så himla irriterande. Jag blir inte ens utvilad.

Jag har repeterat T1 och T2, kommit en bra bit in i T3. T4 hotar med två tjocka pärmar och T5 får jag hoppas sitter sen omtentan. Men oj vilken tid det tar. Jag tuggar och tuggar och det känns som jag inte kommer någon vart. På måndag ska jag mangla gamla tentor med några kursare, jag hade tänkt vara färdigrepeterad tills dess, men det verkar vara en utopi tagen långt ifrån verkligheten.

Och solen skiner...

2 kommentarer:

  1. Men uh....mina djupaste sympatier.
    Ibland blir jag lite nostalgisk och får för mig att det var ju skönt att plugga - men nu tog du det ur mig för en stund :)

    SvaraRadera
  2. Bra, då kanske jag har lyckats få dig att känna dig ännu lyckligare för ditt läkarleg :)

    Jag har alltid haft svårt att läsa i maj, även innan jag blev allergisk. Man ska ju vara ute i solen när det är så fint.

    SvaraRadera