torsdag 31 december 2009

Summering

Snart har ett nytt decennium gått till ända. När jag tänker tillbaka utan att reflektera brukar jag slentrianmässigt tycka att det varit hopplöst jobbigt. Men när jag skärper till mig och börjar se det som är positivt så inser jag att mycket roligt och bra har hänt också, mellan allt det jobbiga. Som vanligt blir det roliga självklart, fastän det har haft oändlig inverkan på mitt liv.

Det allra bästa är naturligtvis att jag har fått två barn. Två fantastiska barn, världens bästa om ni frågar mig.

Jag har disputerat och blivit läkarstudent. Inte så illa jobbat det heller.

Vi har bott i en bra lägenhet, bara att flytta till Norrköping var en hit.

Till de mer jobbiga sidorna läggs fyra operationer, minst en depression och insikten om makens kommande operation. Så nästa decennium börjar med en operation, om än inte min, sen hoppas jag allt ska gå på räls. För det är väl så livet ska vara?

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år FiaLisa!

    Jag hoppas att det blir ett bra, även om det börjar med en operation...

    Vad jag gjorde för tio år sedan vågar jag knappt tänka på. Å andra sidan känns det skönt att inse att jag blivit större sedan dess. ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att kunna se att man växer. Gott nytt år till dig med :-)

    SvaraRadera