söndag 17 maj 2009

Skön helg


Jag har varit hos mamma i helgen. Det är alltid en speciell känsla att komma hem till mamma. Målet med helgen var att fira min systerdotter som konfirmerades, men vi passade på att ha ett födelsedagskalas för sonen, när vi ändå var samlade. Det var roligt att få träffa familjen igen, det behövs för att förankra mig på något sätt. Födelsedagskalasen blev en succé. Sonen hade beställt en dinosaurietårta, så då fixade jag det, med Dino som förebild (se fotografi i tidigare inlägg). 

Egentligen ville jag inte alls åka innan. Veckan har varit jättejobbig och jag kände mig  helt slutkörd. Hade jag fått bestämma, hade jag krupit ner i sängen och tjurat. Men väluppfostrad som jag är kan jag inte svika löftet jag gett om att komma, så vi åkte ändå. Och det var ju tur, för jag fick verkligen vila ut, blev uppassad av mamma och riktigt bortskämd. Jag förlorade två dagar i tenta-P, det återstår att se om det var värt det.

Nu är jag hemma igen, det är hög tid att jag samlar mig och satsar på att klara tentan. Nödvändigt men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar