-
Flesta har haft något inom autismspektrat
-
Mycket kunskap om ”struktur” har funnits
-
Autismspecifik kompetens ha saknats
-
Anpassad kommunikation har saknats
-
Aktivt socialt lärande har saknats
-
Brist på helhetsperspektiv och samordning
-
Uppgivna vanmäktiga vuxna
-
Skuldbeläggande av föräldrar
torsdag 20 oktober 2016
Dags för skärpning i skolan!
Ständigt återkommer bristande kompetens i skolan som ett av de främsta skälen till hemmasittare. Med tanke på att vi har skolplikt tycker jag vi borde kunna ställa högre krav på skolan och deras förmåga att hantera barn med NPF. Kunskapen finns om var det går fel, varför är det då så svårt att ändra? Eva Nordin-Olson sammanfattar det så här i en föreläsning:
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar