lördag 6 september 2014

Däbbt i däsan

Förkylningen som varit på bättringsvägen varje dag hela veckan fattade inte vinken. Jag gick till jobbet och tänkte att "det har nog vänt nu". Med min vanliga ovilja till sjukskrivning kämpade jag på med hjälp av ipren och alvedon. Och det gick ju, men igår eftermiddag kände jag att det var dags att ge upp. Tyvärr var jag tvungen att vänta in avlösningen, sen gick jag hem och kraschade i sängen. Har inte riktigt fattat att jag faktiskt får sjuklön om jag är hemma och sjuk, arbetsgivaren kommer fixa fram en ersättare om än med lite besvär. Inga obligatoriska moment som måste arbetas in vid frånvaro.

Jag har lite att jobba med...

Om jag fortfarande är sjuk på måndag lovar jag att sjukskriva mig.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig!! Det låter helt underbart att kunna sjukskriva sig. Jag har inte riktigt fattat att man kan det än :).

    SvaraRadera
  2. Tack, sjukskrivning blev det... får se hur många dagar jag får stanna hemma, börjar bli lite rastlös, det är väl ett gott tecken. Dessutom slutade fredagen med lite hallabalo, jag känner att jag vill tillbaka och se hur det har gått.

    SvaraRadera