måndag 18 december 2017

Det blir aldrig som man tänkt sig...

3 år kvar av ST, i princip allt är randning på andra kliniker. Jag har ingen lust alls att hoppa runt på nya arbetsplatser var tredje månad utan vill rota in mig på min hemmaklinik och göra det jag gör bäst. Men så ser inte verkligheten ut. Nu har jag istället blivit sjukskriven pga utmattning och kommer ingen vart. Ska ganska snart börja trappa upp igen men hur gör man det som randande ST-läkare? Arbete på avdelning går ju inte att göra på halvdagar. Risken är att om man kortar ner arbetsdagarna måste arbetet göras på kortare tid istället för att avlasta. Jag vet att jag måste ta en dag i taget och jag sitter ju inte i sjön, men det är svårt när otåligheten slår till och jag längtar hem till min hemmaklinik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar