söndag 18 oktober 2009

Lördag

Det började bra. Vi skulle på disputationsfest så vi hade fixat barnvakt hela helgen. Vi skulle få vara ensamma i Stockholm hela helgen.

Så börjar jag plocka ihop festkläderna och upptäcker att jag har glömt en kasse med skor, smink och strumpbyxor hemma. Suck. Jag kan inte ha mina Ecco-skor till en klänning. Bara att åka och handla. 400 kronor senare var jag redo för fest. Då säger sambon att han har ont i bröstet. Med tanke på hans mitralisinsufficiens blir jag orolig och ringer sjukvårdsrådgivningen. Hon sa åt oss att åka till akuten direkt.

På akuten blir vi väl omhändertagna och de tar snabbet ett EKG. Jag ber att få en kopia, det skulle jag inte gjort. "Patologiskt EKG. Misstänkt främre infarkt" stod det. Ni kan ju tänka er vilka tankar som flög genom mitt huvud efter det. Det tas prover och klockan går. Efter vad som känns som en evighet kommer en läkare och säger att allt ser bra ut och vi får åka hem.

Vi beslutar oss för att satsa på festen trots dagens strapatser. En timme försent droppar vi in. Lite matta, men kvällen var trevlig ändå.

2 kommentarer:

  1. Men uh, vilken pärs. Bra att ni fick trevligt tillslut!

    SvaraRadera
  2. Jo, det var ändå skönt att vi åkte till akuten för att kolla att allt var ok, annars hade vi gått och undrat. Det är snabba kast.

    SvaraRadera